Karolina |
Wysłany: Czw 14:22, 17 Sie 2006 Temat postu: Solucja do pokemon gold |
|
Dom
Uchh, co za piękny dzień, a może to noc? Hej, która jest teraz godzina? - ustaw ją.
A dzień? Także musisz go wybrać.
Zaczyna się Twoja przygoda.
Siedzisz w swoim pokoiku. Gdy postanawiasz zejść na dół, zaczepia Cię Twoja mama. Wręcza Ci PokeGear, i informuje o tym, że poszukuje Cię prof. Elm. Pędź więc jak najszybciej do jego laboratorium obok. Prof. Elm to młody badacz pokemonów. Najchętniej to by pracował dzień i noc, nad badaniem tych uroczych stworzonek. Prosi Cię, abyś się udał do jego przyjaciela, Mr. Pokemona. Powód? Mr. Pokemon dokonał bardzo dziwnego odkrycia. A, że nie możesz wyruszyć sam, prof. Elm każe Ci wybrać jednego z trzech pokemonów, który będzie Twoim kompanem i przyjacielem. Możesz dostać takie pokusie jak:
Cyndaquil- to pokemon ognisty. Posiada nieco bojaźliwy charakter. W razie niebezpieczeństwa zwija się w kłębek, a z jego grzbietu wybuchają strumyki ognia. Z jego pomocą pokonasz pokemony trawiaste, lodowe, robaki. Jednak słabsze są od wodnych, kamiennych oraz smoków.
Totodile- pokemon wodny. Posiada bardzo silne szczęki i ostre pazurki. Lubi chwytać zębami różne przedmioty. Jest bardzo przyjacielski i zarazem wojowniczy. Z jego pomocą prędko pokonasz pokemony kamienne, ogniste, ziemne. Ich słabością są poki smoki, trawiaste i elektryczne.
Chikorita- to typ trawiasty. Ten pokemon jest bardzo łagodny i kocha swojego właściciela. Na pewno będzie Twoim wielkim przyjacielem. Chikorita jest romantyczny, uwielbia oglądać zachody słońca i brać kąpiele słoneczne. W walce jest za to bardzo uparty. Z łatwością pokonuje pokemony wodne, skalne, ziemne. Pokonują go powietrzne, ogniste. Więc, jeśli już wybrałeś swojego pierwszego pokemona, możesz ruszać do przyjaciela prof. Elma! (od asystenta dostaniesz 1 potion). Przy Laboratorium będzie kręcił się jakiś rudowłosy chłopak. Nie będzie dla Ciebie zbyt uprzejmy...
Opuszczasz New Bark Town
Idziesz sobie drogą (dla informacji dodam, iż jest to droga nr.29 ). Jeśli wejdziesz w trawę i spotkasz jakiegoś dzikiego pokemona, postaraj się walczyć. Szkol swojego nowego przyjaciela jak najwięcej. Dzięki temu podnosi się jego poziom doświadczenia. Staraj się też rozmawiać z napotkanymi, po drodze, ludźmi. Udzielą Ci cennych rad i różnych wskazówek, dzięki czemu będziesz wiedział więcej o pokemonach i o ich świecie.
Dotarłeś do Cherrygrove City
W końcu jakieś miasto. Tuż przy wejściu do niego ujrzysz uroczego dziadziusia. Zagadaj go, a on oprowadzi Cię po mieście. Na końcu tej "wycieczki" podaruje Ci mapę krainy JOHTO. Teraz Twój PokeGear będzie miał mapkę! Twój pokemon na pewno jest zmęczony walkami, jakie stoczył z dzikimi pokemonami. Wylecz go w PokeCenter i ruszaj w dalszą drogę, na północ (drogą nr.30 ). Tam również są różne zarośla. Wykorzystaj to na trenowanie swojego nowego przyjaciela.
Uff... dotarłeś wreście do domku Mr. Pokemona. Jest to uroczy starszy pan, którego odkryciem jest.... dziwne, pokemonowe jajko! Otrzymujesz je, aby pokazać prof. Elmowi. Ale Mr.Pokemon nie jest sam. Wraz z nim jest słynny badacz pokemonów- prof. Oak z Pallet Town. Dostajesz od niego POKEDEX!!! Kiedy wychodzisz z domu Mr.Pokemona, nagle otrzymujesz telefon od rozhisteryzowanego prof. Elma. Pędź jak najszybciej do New Bark Town, gdyż wydarzyło się coś niedobrego. Gdy dotrzesz do Cherrygrow City, ulecz swojego ulubieńca w PokeCenter. Chceż udać się w dalszą drogę. Ale... zaczepia Cię jakiś niemiły chłopak, z rudymi włosami . To ten sam, który kręcił się przed Laboratorium! Po skrytykowaniu Twojego pokemona wezwie Cię na pojedynek.
Wskazówka : Jeśli na początku wybrałeś Cyndaquila, chłopak wystawi przeciwko Tobie Totodila. Jeżeli Twym pokusiem jest Totodile, zmierzysz się z Chikoritą. A jeśli Twoim wybrańcem jest właśnie uroczy Chikorita, Twój rywal wystawi przeciw Wam Cyndaquila.
Postaraj się nie przegrać tego pojedynku. Aby zwiększyć szanse na zwycięstwo, daj Twojemu pokusiowi do trzymania BERRY. Jest to owoc, który możesz zerwać z drzewa. Podnosi HP. o 10.
Gdy już dotrzesz do Laboratorium prof. Elma, zastaniesz tam policjanta. Dowiesz się, że jakiś rudzielec skradł pokemona. Chyba domyślasz się kto to był, prawda. Udziel policji informacji, jak miał na imię owy złodziejaszek( ja będę go nazywać "Alan"). Po wyjściu policjanta oddaj Elmowi pokemonowe jajo. Elm, widząc Pokedex, zaproponuje Ci abyś wyruszył w pokemonową podróż. Celem będzie zdobycie 8 odznak w różnych Gymsach (po pokonaniu Lidera danego miasta) i dostanie się do wyżyny Indygo- po tytuł Championa! Nie zastanawiaj się ani chwili dłużej. Tytuł Mistrza czeka na Ciebie!!! Przed wyjazdem nie zapomnij pożegnać się z mamą. Spyta czy nie chciałbyś, aby zarobione, przez Ciebie, pieniądze nie trafiały do niej, na przechowanie. Ale wybór należy do Ciebie. A teraz ruszaj na podbój pokemonowego świata.
Do widzenia, New Bark Town!
Udaj się drogą tą, co poprzednio. Do Cherrygrove. Po drodze, pewien mężczyzna pokaże Ci, w jaki sposób łapać pokemony. Gdy dotrzesz do miasta udaj się na północ. Zrywaj z drzew różne owoce, Berry, Psnberry, Przberry- potem mogą okazać się bardzo przydatne. Na drodze 30 różni trenerzy wezwą Cię na pojedynek. Ich pokemony to przeważnie Caterpie, Weedle i Rattata. Pokonując przeciwników, idź dalej. Gdy przejdziesz już przez route30 znajdziesz się na ścieżce, obok jaskini. Na razie daj sobie z nią spokój, i pędź do miasta- Violet City.
Violet City wita!
W tym uroczym mieście jest mnóstwo miejsc do zwiedzania. Zacznij od tajemniczej wierzy Bellsprouta. Spotkasz tam różnych mnichów ćwiczących swoje pokemony. Walcząc z nimi podnosisz kwalifikacje swoich pokusiów. Ich pokemony to same Bellsprouty. Gdy dotrzesz już na samą górę i pokonasz wszystkich trenerów, spotkasz... swojego znajomego- Alana! Właśnie dostał solidną lekcję wychowania od głównego mnicha. Teraz Gary nie wezwie Cię na pojedynek. Stań z głównym mnichem do walki , a jeśli ją wygrasz otrzymasz HM5(FLASH). Teraz możesz spokojnie udać się do Gymu.
Gym Falkera w Violet City- lider gymsu oraz jego dwaj uczniowie używają pokemonów- ptaków. Falker posiada Pigey`a oraz Pigotto! Po wygranym pojedynku otrzymasz ZEPHYRBADGE TM31,oraz będziesz mógł używać poza walką Flashu.
Po wyjściu z gymsu zatelefonuje do Ciebie prof.Elm, z informacją, iż w miejscowym PokeCenter czeka na Ciebie jego pomocnik. Otrzymasz od niego tajemnicze jajko (to samo, które podarował Ci Mr. Pokemon). Noś je zawsze przy sobie, jeśli chceż , aby coś się z niego wykluło! Możesz ruszać w dalszą drogę!
Ruins Alapha
Idąc dalej możesz zajrzeć do tajemniczych ruin zwanych "Ruins Alpha". Będą tam turyści. Spróbuj złożyć układankę z Kabuto. Jeśli zrobisz to poprawnie, nagle podłoga obsunie się i wpadniesz do środka tajemniczych korytarzy. Nie będzie już tam turystów, lecz za to, tajemnicze pokemony- Unnowy. Przypominają litery, i jest 26 kształtów. Jeśli schwytasz 3 z nich ( o różnych kształtach), to na zewnątrz będzie czekał na Ciebie jeden z profesorów i podaruje Ci wkładkę do Pokedexa, dzięki niej będziesz mógł oglądać wszystkie Unnowy, które postanowisz złapać.
I ponownie ruszasz dróżką ale... co to? Przejście do innego miasta blokuje jakieś drzewo. Nawet doświadczony drwal nie może sobie z nim poradzić. Widać, musisz znaleźć inną trasę. Udaj się więc trasą 32 . Napotkasz tam trenerów, którzy, oczywiście, wezwą Cię do walki. Ich pokemony to zazwyczaj Rattata, Zubat, Hoppip, Gastly. Możesz też uleczyć swoje pokemony w pobliskim PokeCenter, znajdującym się obok Union Cave. Aby dostać się do kolejnego miasta, zwanego Azalea Town, musisz przejść przez jaskinię. Będą tam czekać na Ciebie trenerzy posiadający zazwyczaj takie pokemony, jak Geodude, Zubat, Onix.
Gdy wyjdziesz już z Union Cave, idź do sympatycznego miasteczka- Azalea Town. Przy wejściu ujrzysz kolejną jaskinię, zwaną "Slowpoke Tail", i stojącego przy wejściu mężczyznę. Na razie Cię nie przepuści.
Tragedia w Azalea Town!
Gdy znajdziesz się już w mieście, udaj się do słynnego Kurta. Jest to badacz pokeballi. Potrafi też sam wyrabiać świetne pokeballe, różnego rodzaju. Jednak teraz nie ma on czasu na pokeballe. Gdy z nim porozmawiasz, dowiesz się, że strażnicy tego miasta- Slowpoki zniknęły! Opowie Ci też o bandzie kryminalistów, kradnących pokemony- Team Rocket. To oni porwali Slowpoki z miasta. Kurt czym prędzej pędzi do jaskini "Slowpoke Well". Udaj się za nim. Gdy tam już dotrzesz, zauważysz, że stojący przedtem mężczyzna już zniknął i wejście jest wolne. Kiedy znajdziesz się już w środku, spotkasz "połamanego" Kurta. Biedak, przez nieuwagę stoczył się ze schodów i teraz nie może się podnieść. Musisz sam zająć się bandą Rocketów. Ich pokemony, którymi będą się posługiwać, to Koffing, Ekans, Rattata i Zubat. Kiedy uwolnisz Slowpoki, możecie spokojnie wracać do miasta.
Starcie z Bugsy, czyli kolejny Gym.
Kiedy już pokemony wróciły do miasta, możesz iść na spotkanie z liderem Gymsu- dziewczyną o imieniu Bugsy. Ona różni się tym, od innych dziewcząt, że jej ulubieńcami są pokemony - robaki. Wiele studiuje na ich temat, i pragnie sprawdzić swoją wiedzę w walce. Użyje takich pokemonów jak: Metapod, Kakuna oraz Scyter. Gdy ją pokonasz, dostaniesz HIVEBADGE TM49 i wszystkie pokemony do poziomu 30 będą Ciebie słuchać!!!
Tajemniczy Ilex Forrest
Uff... możesz ruszać w dalszą drogę. Już masz zamiar udać się do lasu Ilex Forrest, gdy nagle.." Stać tam!!!" Ach, to znowu on! Gary! Wezwie Cię na pojedynek. Użyje takich pokemonów jak Gastly, Zubat oraz Quilava/Bayleff/Croconaw. Po wygranej, odejdzie z nadąsaną miną, a Ty, spokojnie możesz wyruszyć w dalszą drogę. Ilex Forrest jest duże i ciemne. Przechodząc przez nie zauważysz wystraszonego chłopca. Niechcący wystraszył swojego Farfechta , z którym ścinał drzewo. Jeśli zagonisz pokemona do chłopaka, w podzięce otrzymasz HM1 (CUT). Teraz możesz nauczyć któregoś ze swoich pokemonów tego ataku, i mając odznakę z Azalea, spokojnie go używać. Krążąc nieco po lesie możesz także spotkać innego chłopaka, który podaruje Ci TM2 (Headbutt). Przy wyjściu z Ilex Forrest będą stać dwie dziewczyny. Otrzymasz od jednej TM12 (Sweet Scent).
Wielkie miasto- Goldenrod City
Wreście dotarłeś do drogi nr.34 a ta prosto prowadzi do Goldenrod City.Po drodze spotkasz wielu trenerów, którzy wezwą Cię, swoim zwyczajem, do walki. Ich pokemony są różnorodne: Sanshrew, Snubbul, Vulpix, Pidgey, Rattata, Psyduck, Diglett... Gdy dotrzesz już do GoldenRod, będzie wiele do zwiedzania. Udaj się do sklepu rowerowego, a otrzymasz, za darmo rowerek. Właściciel bowiem chce, abyś nieco jego produkty rozreklamował. Jeźdź więc na rowerku ile się da. Możesz udać się do miłej pani, która powie Ci, w jakim stopniu lubią Cię Twoje pokemony. Pamiętaj! Pokemony tym bardziej Cię kochają, ile o nie dbasz! Idź koniecznie do stacji radiowej! Tam, w konkursie możesz wygrać radio do swojego PokeGear! Wystarczy tylko poprawnie odpowiedzieć na kilka pytań. Możesz słuchać rannego wydania "Pokedexa". rozmówek między Prof. Oakiem a Mary oraz sprawdzać numerki IP swoich pokemonów. W "lucky Number Schow", co piątek losowany jest inny numerek.
DODATEK W CRISTAL: W edycji "cristal" jest też inny show. "Buena`s Password". Udaj się do góry, a otrzymasz tzw. Blue Card, gdzie będziesz zapisywał sobie punkty. Co wieczór jest podawane hasło.
Po wyjściu ze stacji, możesz udać się do podziemia. Czekają tam na Ciebie trenerzy, posiadający takie poki jak Magnemite, Slowpoke, Grimer, Lickitung. Możesz też raz dziennie udać się tam do fryzjera dla pokemonów. Ale nie radziłabym Ci kupować produktów od babci sprzedającej obok. Sprawią one, że pokemon będzie Cię nienawidził. Na górze mieszka Name Rater. Możesz nadać swoim pupilom przezwiska.
Słodka Witney-starcie w Gymie.
Jak wiadomo, w takim mieście jak Goldenrod nie może zabraknąć Gymu. Udaj się tam po odznakę! Liderem jest Whitney - urocza dziewczyna. Jej ulubieńcami są zwykłe pokemony. Fanki Whitney użyją przeciwko Tobie takich pokemonów jak Sentret, Meowth, Jiglipuff, Snubbul, Clefairy. Zaś sama liderka wystawi do boju Clefairy oraz Miltank. Gdy wygrasz, otrzymasz PLAIBADGE oraz TM45 (Attract). Możesz ruszać dalej.
National Park i tajemnicze drzewko
Jeśli chceż, możesz udać się drogą 35, do National Park. Tam odprężysz się i odpoczniesz. Zrelaksują się też Twoje pokemony. W tym czasie powinien już wykluć się z jajka mały Togepi! W trawie czekają na Ciebie oczywiście trenerzy. Wystawią do boju takie pokusie jak Raichu, Oddish, Snubbul... Co kilka dni organizowany jest, w Parku, konkurs łapania robaków. Możesz wziąć w nim udział, jeśli masz ochotę. Gdy wyjdziesz z parku BUM! Droga jest zablokowana przez nieustannie stojące na środku drzewo. Nikt nie potrafi sobie z nim dać rady! Ale Tobie się to uda! Pędz do kwiaciarki z Goldenrod. Gdy ujrzy odznakę, podarowaną Ci przez Witney, otrzymasz od niej Squirtbottle. Teraz możesz udać się do niesfornego drzewko. Gdy polejesz je wodą... zaatakuje Cię! To nie żadne drzewko. To pokemon- Sodowoodo!!!! Spróbuj go złapać, bo jeśli Ci umknie, nie będziesz miał już drugiej szansy, na złapanie go. Teraz przejście między Goldenrod, Violet a kolejnym miastem- Ecruteak jest już wolne. Możesz udać się do owego drwala, który przedtem nie mógł dać sobie z drzewem rady, a otrzymasz od niego TM.
Tajemnice Ecruteak City
Dotarłeś wreście do spokojnego miasta- Ecruteak. Tutaj nie ma takiej wrzawy jak w Goldenrod. Owe miasto kryje w sobie wiele, ciekawych legend. Są w nim dwie wieże: Tin Tower oraz Burned Tower. Ty jednak udaj się do Klubu tancerek. Po pokonaniu ich otrzymasz od starszego pana HM3 (Surf). Pokemony tancerek to: Flareon, Vaporeon, Joltion, Espeon i Umbreon. Zaś w PokeCenter zaczepi Cię młody badacz pokemonów- Bill. Idź znów do Goldenrod, do domu Billa, a otrzymasz od niego słodkiego pokemona- Eevee. Udaj się do Burned Tower, na zwiedzanie. Huh? A któż to Cię znowu woła? To Alan!!! Ponownie pragnie stoczyć z Tobą walkę.
DODATEK W CRYSTAL: w krystalicznej edycji, w Burned Tower spotkasz Morty`ego- lidera Gyms`u oraz Eusine- poszukiwacza legendarnego pokemona- Suicine.
Kiedy zejdziesz na dół, zastaniesz tam 3 dziwne pokemony, które uciekną na Twój widok. To będą 3 legendarne psy: Entei, Raikou i Suicine.
W jednym z domów, w mieście otrzymasz także INEMFINDER.
Morty i pokemony- duchy, czyli walka w Gymsie
Teraz czas zdobyć odznakę w miejscowym Gymsie! Liderem jest Morty- przystojny młodzieniec, trener pokemonów - duchów. Przygotuj się więc na ciężką walkę. Jego pokemony to Gastly, Hautery oraz Gengar. A jego fani używają Gastly i Hauterów. Pamiętaj, pokemony - duchy odporne są na NORMALNE ataki. Gdy już go pokonasz, odda Ci FOGBADGE oraz TM 30 (Shadow Ball). Będziesz też mógł używać SURF.
Latarnia morska i chory Ampharos
Udaj się drogą 38 , do Olivie City. Po drodze czekają na Ciebie nowi trenerzy. Ich pokemony to zazwyczaj poki elektryczne i wodne. Zajrzyj do farmy Miltank. Jedna z Miltank jest chora. Potrzebuje mnóstwo Berry. Jeśli masz jakieś Berry, daj jej. Możesz karmić chorego pokusia tak długo, aż wyzdrowieje. W podzięce, będziesz mógł kupić, u gospodarzy, bardzo pożywne mleko.
Docierasz do miasta położonego nad morzem - Olivie. Tuż przy wejściu stoi Gym i .... Alan. tym razem nie będzie dręczył Cię pojedynkiem. Lider Gymu- Jasmine- jest w tej chwili nieobecna. Musi zajmować się chorym pokemonem, w latarni morskiej. Udaj się tam. Napewno będziesz mógł w czymś pomóc. W Latarni jest wielu ludzi, którzy trenują ze swoimi pokemonami. Ich poki to zazwyczaj Machop, Krabby, Poliwag, Poliwirl, Growlithe, oraz niektóre poki latające. Gdy dotrzesz na samą górę ujrzysz dziewczynkę i pokemona. To Ampharos. Jasmine poprosi Cię o to, abyś udał się do Cianwood City, za morzem, i przywiózł jej potrzebny lek. Ona, niestety, nie może pojechać, gdyż musi czuwać przy Amphy`m. Przed wyjazdem idź do baru w Olivie, a jeden z marynarzy podaruje Ci HM4 (strenght).
Udaj się do Cianwood city. W morską podróż! Po drodze spotkasz wielu trenerów, kąpiących się w ciepłych wodach. Ale to nie przeszkodzi im, aby wyzwać Cię na pojedynek. Ich poki to zazwyczaj Stariu, Starmie, Seel, Tentacool, Tentacruel, Goldeen... Po drodze miniesz dziwne wysepki, otoczone zewsząd wirami wodnymi. Na razie nie możesz się na nie dostać.
Cianwood City- miejsce spokojnych wód
Dotarłeś wreście do wyznaczonego celu. Miasto jest bardzo spokojnym miasteczkiem. Rozejrzyj się dookoła. W jednym z domów jest chłopiec, który poprosi Cię o opiekę nad swoim pokemonem. Zgódź się. Jeśli pokemon będzie cały czas przy Tobie i będziesz o niego dbał, bardzo Cię polubi i dostaniesz go na własność.
DODATEK W CRISTALU: spaceruj wzdłuż plaży. Ujrzysz mały domek. Mieszka w nim babcia, która powie Ci gdzie i kiedy spotkałeś swojego pokemona, oraz ile może się jeszcze nauczyć. Gdy pójdziesz dalej zauważysz Suicine. Jednak ucieknie Ci sprzed nosa. Wtedy podbiegnie do Ciebie Eusine i poprosi Cię o stoczenie walki. Chce wzbudzić respekt u Suicine. Jego pokemony będą typu psycho. Postaraj się nie przegrać.
Huck i siła fizyczna- walka w Gymie
Może to i cicha kraina, ale napewno nie jest pozbawiona swojego gymu. Liderem jest Huck. Trenuje on pokemony walczące. Jego uczniowie posiadają takie poki jak Mankey, Preimape, Hitmonlee, Hitmonchan, Machoke. Zaś Huck wystawi Preimape oraz Poliwratha. Gdy wygrasz walkę podaruje Ci STORMBADGE oraz TM1. Będziesz mógł teraz używać FLY.
Lekarstwo
HM 2 podaruje Ci żona Hucka, gdy wyjdziesz z Gymu. Udaj się więc teraz do apteki po lekarstwo dla chorego Ampharosa. Otrzymasz je bez problemu. teraz wracaj prędko do Olivie City, gdyż chory pokuś czeka! Możesz teraz już nauczyć któregoś ze swych latających przyjaciół ataku FLY i wrócić do Olivie na skrzydłach!
Gdy już przybędziesz, podaruj lekarstwo Jasmine a ona szybko wyleczy Amphy. Pokemon teraz czuje się już świetnie, a Jasmine spokojne może wracać do Gymu.
Moc stali. Pojedynek z Jasmine!
Zapewne pragniesz wezwać Jasmine do walki i wygrać odznakę. Jasmine jest bardzo skromna i miła, ale posiada bardzo silne pokemony- stalowe. Przeciwko Tobie wystawi dwa Magnemity i Stellixa (ewolucja Onixa). Podpowiem, że najlepiej Stelixa najpierw uśpić a potem zastosować wodny atak. Gdy wygrasz, Jasmine ofiaruje Ci MINERALBADGE oraz TM 23 (Iron Tail). Możesz ruszać w dalszą drogę!
Red Gyarados- sztuczki Team Rocket
Z Olivie City udaj się znów do Ecruteak City, a stamtąd popłyń wprost do Mahogany Town. To ciekawe miejsce. Po drodze spotkasz oczywiście rządnych walki trenerów. Gdy wejdziesz do miasta, wszystko będzie niby wyglądało normalnie. Jednak Twój nosek wyczuje, że coś dziwnego wisi w powietrzu. Wejście do Gymu blokuje jakiś grubas, więc na razie możesz zapomnieć o zdobyciu kolejnej odznaki. W sklepie siedzi dwóch podejrzanych facetów, handlujących równie podejrzanymi rzeczami. Lepiej nic od nich nie kupować. Udaj się nad tajemnicze jezioro zwane "Lake of Rage". UWAGA! Przejdź przez pierwsze drzwi, lecz gdy ujrzysz kolejne przejście- nie wchodz tam, gdyż dwóch siedzących tam złodziejaszków weźmie od Ciebie pieniądze! Lepiej pójść okrężną drogą. Oczywiście spotkasz tam różnych trenerów. Gdy dojdziesz do jeziora- ujrzysz coś niebywałego - Czerwonego Gyaradosa! Przygotuj sobie dużo Great i Ulta balli, które znalazłeś po drodze i spróbuj schwytać pokemona. Gdy go złapiesz lub straci przytomność a Ty szansę na łup, ujrzysz iż na brzegu stoi dziwny mężczyzna, ubrany na czarno. To Lance- mistrz pokemon. Widział jak dajesz sobie radę z przydrożnymi trenerami oraz z Red Gyaradosem i poprosi Cię o pomoc w walce z Team Rocket. Zgódź się, bez zastanowienia!!!
Bitwa z Team Rocket!
Idź czym prędzej do sklepu w mieście. Tam spotkasz Lance`a. Właśnie rozprawił się z dwoma opryszkami, i znalazł tajemne wejście. Podążaj za nim. Gdy zejdziesz na dół, idź korytarzami. Co chwilę będzie włączał się alarm i atakować Cię będą Rockeci. Ich pokemony to Raticate, Zubat, Grimer, Rattata.Rockeci chcą przejąć kontrolę nad pokemonami za pomocą szkodliwych sygnałów radiowych. Dojdziesz do schodów prowadzących w dół. Gdy zejdziesz znów spotkasz Lance`a, który uleczy Twoje zmęczone pokemony. Udaj się w dalszą drogę. Wciąż będziesz napotykać na swej drodze niemiłych panów z Team Rocket. Ich pokemony to będą zazwyczaj Raticate, Golbaty, Venonaty, Grimery, Koffingi. Gdy znowu zejdziesz schodami w dół, Lance powiadomi Cię, iż są trzy hasła, które potrzebne są do otwarcia drzwi. Dzięki temu będzie można wyłączyć szkodliwą aparaturę. Hasło zna jedynie dwóch Rocket`ów i jeden pokemon- Murkrow. Pierwsze hasełko zna dziewczyna, w pomieszczeniu tuż obok Ciebie. Najpierw zaatakuje Cię profesor z Magnemitami, później podejdź do niej (hasło "SlowpokeTail"). Drugie hasło otrzymasz od chrząkającego Rocket`a, , w pokoju na lewo( hasło "RaticateTail"). Po trzecie hasło musisz udać się do tajnego pomieszczenia. Musisz pujść do schodów znajdujących się w prawym rogu całego gmachu. W górę, a potem idź w lewo. Spotkasz sympatycznego (chociaż jeden sympatyczny) Rocket`a, pokonaj go i zejdź schodami w dół. Omiń pierwsze schody i dojdź do drzwi. Po drodze, oczywiście, spotkasz Gary`ego ze swoimi przechwałkami, ale on nie jest teraz ważny. Wejdź do pokoju, i musisz pokonać Rocketa (zaatakuje Cię Koffingami). Po walce, stojący w kącie Murkrow wyjawi Ci hasło (hasło"Hail Giovanni"). Teraz możesz wracać na górę, do drzwi, gdzie znajduje się maszyneria. Już chceż otworzyć drzwi kiedy znienadzka zaatakuje Cię dwóch Rocket`ów!!! Naszczęście z pomocą przyjdzie Lance. Pokonaj swojego przeciwnika. Wystawi przeciwko Tobie Glooma, Arboka i Vilepluma. Po walce ulotnią się, a Ty i Lance będziecie mogli wyłączyć aparaturę. Musicie pokonać Elektrody. Złap jednego, jeśli masz ochotę. Gdy szkodliwa maszyna ustanie, Lance podaruje Ci HM6 (WHIRLPOOL) i się ulotni. Wszystko wróci do normy.
Chłód i lód- walka o odznakę.
Teraz, gdy już wszystko wróciło do normy, możesz spokojnie udać się do gymu. Szef areny- Pryce- używa do walki pokemonów lodowych, tak samo jak jego uczniowie. Całe pomieszczenie przypomina lodowisko. Fani Pryce`a użyją przeciwko Tobie takich pokemonów jak Seel, Dewgong, Swinub, Piloswine, Shellder, Cloyster. Zaś sam lider wystawi dwa Piloswiny oraz Dewgonga. Kiedy go pokonasz otrzymasz GLACIERBADGE, HM 16 (Icy Wind) oraz będziesz mógł używać Whirlpool.
Wyjdziesz sobie z gymu, zapewne myślisz o odpoczynku. Te myśli przerwie Ci jednak niespodziewany telefon od prof. Elma. Poinformuje Cię, że w radiu mówią coś o Team Rocket.
Rocket`ci atakują!
"Jesteśmy Team Rocket. Mamy władzę nad radiem w Goldenrod! Poszukujemy naszego szefa! Gdzie jest nasz szef? Giovanni, czy nas słyszysz?" Tak. To nie koszmar. To znowu Team Rocket. Przenieśli się do Goldenrod. W Twoich rękach leży los wszystkich pokemonów!!! Udaj się jak najszybciej do Goldenrod City. Tu i tam będą szwędać się Rockeci. Idź do wieży radiowej. Musisz dostać się na najwyższe piętro i uwolnić dyrektora radia. Złodziejaszki będą atakować Cię ze wszystkich stron! Ich pokemony to przeważnie Rattata, Weezingi, Koffingi, Golbaty, Grimery i Muki. Panie będą posługiwały się Ekansami, Arbokami, Gloomami i Vileplumami. Gdy dotrzesz do pokoju dyrektora, będzie tam dyrektor..., a raczej Rocket przebrany za niego. Po walce z nim otrzymasz klucz. Udaj się teraz do UNDERGROUND, gdzie są ów tajemnicze drzwi. Otwórz je i wejdź do środka..."Stać tam!" O nie! To znowu Alan! Wezwie Cię na pojedynek. Po pokonaniu go ujrzysz trzy dzwignie. Przesuwaj je od tyłu 3,2,1 utworzy się przejście, obok Pani Rocket ( prawdę mówiąc dopiero teraz nie pojęłam, w jakiej kolejności należy to robić). Będą Cię atakować, oczywiście różni przeciwnicy z Golbatami, Mukami a nawet z Growlithe`ami i Magmarami. Ale Ty się nie poddawaj. Gdy już dostaniesz się do drzwi, obok kobiety, zasuń dzwignię obok, pokonaj dziewczynę i wejdź do środka. Tam będzie uwięziony dyrektor. Otrzymasz od niego kartę, dzięki której otworzysz drzwi w stacji radiowej. Pędź tam. Otwórz drzwi, pokonaj napotkanych Rocket`ów i leć na górę, do studia radiowego. Ujrzysz kobietę i mężczyznę wzywającego szefa przez mikrofon. Pokonaj ją a potem zajmij się gościem przy mikrofonie. Uważaj! Wystawi przeciwko Tobie Houndooma! Gdy już ich pokonasz wszystko się uspokoi. Rockeci znikną. W podzięce, otrzymasz od dyrektora Silver Wing. Dzięki niemu będziesz mógł widzieć Lugię i przy okazji ją schwytać. Radzę Ci jednak poczekać, do czasu, gdy będziesz posiadał już MasterBall. Wtedy wystarczy go klonować i używać do łapania legendarnych pokemonów.
ZMIANA W CRISTAL: Otrzymasz od dyrektora Clear Bell. Teraz będziesz mógł iść do Tin Tower, schwytać Suicine. Radzę Ci jednak teraz tego nie robić. Suicine możesz schwytać tylko w MasterBall. (jeśli ją sparaliżujesz, to do UltraBall'a też wejdzie, i musi mieć nie więcej niż 5 HP )
Przeprawa przez IcePath.
Udaj się znów do Mahogany Town. A stamtąd, drogą 44 , do jaskini zwanej IcePath. Po drodze ponownie natkniesz się na różnych trenerów. IcePath to jaskinia mrozu i wiecznego śniegu. Przeprowadzę Cię przez jaskinię: Poślizgnij się do schodów na wzniesienie i wejdź po schodach. Wejdź na lodowisko obok i ślizgaj się: w lewo, do góry, w prawo, do góry, w lewo, i w dół, prawo i w dół, lewo i w górę, lewo i dół, prawo w dół, prawo w górę i w prawo. Uff... Postaraj się teraz jechać prosto (prawo) i weź HM7 (WATERFALL). Zejdź po drabinie. Teraz musisz wrzucić 4 kamienie do 4 dziur. Gdy już to zrobisz, zeskocz na dół i poślizgaj się do drabinki. Znowu jesteś na lodowisku. Tym razem ślizgaj się: w dół, prawo, góra, lewo, dół, lewo, i po drabince do góry. Znowu trochę ślizgania, skok i pędź do wyjścia. Udał się. Jesteś w Blackborn City. Uroczym mieście położonym pomiędzy górami. W Blackborn możesz udać się do mężczyzny, który pomaga zapomnieć pokemony opanowany atak HM.
Niesamowita siła, czyli Clair i smoki
W tutejszym Gymie Liderem jest Clair. Trenuje ona bardzo rzadką grupę pokemonów, czyli smoki. Owe pokemony mają zdolność przyswajania sobie ataków lodowych, elektro, wodnych, ogniowych, zwykłych. Smoki posiadają ogromną siłę. Będziesz musiał się wykazać sprytem i umiejętnością kierowania pokemonami, jeśli chceż zwyciężyć. Poki, które mogłyby Ci się teraz przydać to lodowe i psycho. Fani Clair wystawią przeciwko Tobie takie jak Dratini, Dragonair, Horsea, Seadra. Zaś sama Clair użyje 3x Dragonair i Kingrę. Najlepiej jest pokemony uśpić, sparaliżować a potem pokonać. Gdy już wygrasz z Clair....ona nie da Ci odznaki. Każe Ci popłynąć do Dragon Den., mieszczącego się za Gymem i jeziorem. Odnajdź Dragon Fang, a otrzymasz RISINGBADGE , TM24 i będziesz mógł używać WATERFALL!
DODATEK W CRISTAL: po wygranej bitwie, udaj się do Dragon Den. Spotkasz tam innych trenerów pokemonów -smoków. Płyń do małego domku. W środku czeka na Ciebie trzech mistrzów pokemon. Nie bój się, nie chcą walczyć. Główny mistrz zada Ci kilka pytań, a potem pochwali przed Clair. Kobieta będzie oszołomiona. Da Ci odznakę i prędko wybiegnie. Kiedy wyjdziesz, ona przeprosi Cię za swoje zachowanie i da Ci TM 24. Wejdź, do domku raz jeszcze, a otrzymasz Dratini.
Po wyjściu z DragonDen otrzymasz telefon od Prof.Elma. Leć do New Bark Town. Dostaniesz od niego MasterBall. (Najlepiej go sklonować).
Tytuł Mistrza!
Teraz możesz udać się po zwycięstwo, na Wyżynę Indygo. Tam stoczysz pojedynek z Elite4 oraz tajemniczym Mistrzem. Przywódcą Elite4!!! Udaj się do New Bark Town. Przepłyń rzekę, a znajdziesz się w KANTO. Wejdź teraz do jaskini, a ujrzysz wodospad. Jeśli któryś z Twoich pokemonów zna WATERFALL popłyniesz w górę bez problemu. Kiedy wyjdziesz z jaskini, możesz wejść do domku obok, a tam otrzymasz TM 37 (Sandstorm). potem rozpocznie się droga do Wyżyny. Zaczepiać Cię będą, oczywiście różni trenerzy, nie lekceważ ich siły. Po drodze, w pewnym domku będziesz mógł uleczyć swoje zmęczone pokemony. Dotrzesz do Victory Road. Jest to jaskinia. Kiedy ją już przebędziesz i ujrzysz wyjście... kto to? ZNOWU Alan!!! Wezwie Cię na pojedynek. Pokonaj Go!
Wielki mecz się zaczął!
Przed pojedynkiem radzę Ci wzbogacić się o różne produkty, które pomogą Twoim pokemonom . Revive, Full Restore itp. A teraz... Uwierz w swoją siłę! Pierwszym Twoim przeciwnikiem jest Will- trener pokemonów psychicznych. Użyje takich poków jak: 2x Xatu, Slowbro, Exegguttor, Jinx. Potem staniesz przeciwko Kodze i jego trującym pupilom: Ariados, Foretress, Venomoth, Muk, Crobat. Następnie czeka na Ciebie Bruno i jego pokemony walki czyli Hitmontop, Onix, Hitmonlee, Hitmonchan, Machamp. Później wezwiesz na pojedynek miłą Panią: trenerkę ciemnych pokemonów: Umbreon, Vileplume, Gengar, Murkrow, Houndoom. Pokonałeś Elite4, ale najważniejsze jeszcze przed Tobą! Staniesz do walki z przywódcą . Będziesz walczył o tytuł Championa. Kim On jest? To....LANCE!!! I jego mistyczne pokemony - smoki! Jego pupile to: Gyarados, 3x Dragonite, Aerodactyl, Charizard.
WSKAZÓWKA: Mimo iż Aerodactyl jest niby skalnym pokemonem, można go łatwo pokonać atakiem elektrycznym.
Gdy pokonałeś Lance zostaniesz obwołany NOWYM CHAMPIONEM KRAINY JOHTO!!!!!!
-=PODRÓŻ DO KANTO!!! NOWE WEZWANIE!!!=-
Gdy ponownie znajdziesz się w New Bark Town, zatelefonuje do Ciebie prof.Elm. Ma dla Ciebie niespodziankę. To bilet na rejs statkiem S.S.AQUA. Udaj się do Olivie City a stamtąd wprost do Kanto- do Vermilion.
Na statku, pewien dziadzio, za odnalezienie wnuczki (bawiącej się gdzieś na statku) da Ci Metal Coat (potrzebne do ewoluowania Onix'a w Steelix'a przy wymianie).
Gdy wysiądziesz ze statku, ujrzysz nowe miasto. Jeśli udasz się do jaskini Diglettów, ujrzysz, że wejście jest tymczasowo zablokowane przez... śpiącego Snorlax'a
Elektryczny cios- walka w Gymie!
Udaj się do Gymu po odznakę pioruna! Liderem jest Lt.Surge. Uważa, że jego elektyczne pokemony są w stanie pobić każdego. Ty masz szansę, udowodnić mu, że się myli. Pokemony, których użyje przeciwko Tobie to min. Electrode, Raichu, Electabuzz.
Pomysły samotnego Rocket`a
Gdy nieco pogawędzisz z mieszkańcami Kanto dowiesz się, że tutejsza elektrownia ma jakieś kłopoty. Przez to radio w Lavender Town ani pociąg nie mogą funkcjonować!
Udaj się do Elektrowni, a okaże się, że ktoś skradł nowy generator. Gdy będziesz już przy wyjściu, strażnik otrzyma telefon, iż widziano dziwnego typka w Cerulean City. Pędź tam jak najszybciej. Wejdź do Gymu, a wpadnie na Ciebie jakiś mężczyzna, w ciemnym ubraniu i kiepsko mówiący po angielsku. Przeprosi Cię i od razu ucieknie. Czy On ma coś wspólnego ze zniknięciem generatora? Wyjdź z Gymu i udaj się drogą 24 , a znów go spotkasz. Kiedy go zagadniesz, oświadczy Ci, że jest z grupy Rocket, ale przybywa z innego kraju, poczym wezwie Cię na pojedynek. Jego pokemonem jest Golbat. Kiedy już go pokonasz zdradzi Ci sekret, iż ukrył generator w wodzie, po środku basenu, w Gymie. Gdy dowie się, że Team Rocket znów się rozpadła, zacznie panikować i ucieknie (nawet miły facet) , a Ty spokojnie idź do Gymu, wydobądź generator i płyń do Elektrowni. Szef będzie tak szczęśliwy, że w dowód wdzięczności da Ci TM07 (ZIP CANNON). Teraz idź do Lavender Town, do radia, a dostaniesz od (równie uszczęśliwionego) dyrektora EXPN CARD do swojego radia. Teraz możesz słuchać muzyki w Kanto, i specjalnej rozgłośni grającej POKE FLUTE!!! Chyba wiesz, co to oznacza? Udaj się do Vermilion City, zagraj muzykę z radia Snorlaxowi, a ten się obudzi. Będziesz mógł go schwytać. Pokemon będzie na 50 levelu. Wejście do Diglett Cave jest wolne!
Dalsze walki- dalsze odznaki
Zbieraj dalsze odznaki. W Pewter City czeka na Ciebie Brock i jego skalne pokemony. W Celadon City- Erika i jej roślinni pupile. W Cerulean Misty- i jej wodni ulubieńcy (ale najpierw musisz jej przeszkodzić w amorach na route 25). W Fusia City czeka na Ciebie Jasmine i jej trujące pokusie. Aby spotkać się z Blaine`m i jego ognistymi pokemonami, musisz udać się na Wyspy Piany Morskiej. Po wybuchu wulkanu bowiem, przeniósł swą siedzibę właśnie tam. W Saffron City możesz zmierzyć się z piękną Sabriną i jej-psycho ulubieńcami. Zaś w Viridian City......no cóż. Będziesz musiał odszukać Lidera, gdyż wiele podróżuje i nigdy nie jest na miejscu. Ale to nie problem. Popłyń na Cinnabar, a ujrzysz tam młodego chłopca- to Blue (Gary). Gdy z nim porozmawiasz, uda się do Gymu. Blue używa do walk różnych pokemonów. Przygotuj się na ostrą walkę!
Walka o tytuł Championa Kanto. Wezwanie w Srebrnej jaskini!!!
Kiedy już zdobyłeś wszystkie odznaki w Kanto, pędź do Prof.Oaka, w Pallet Town. On poinformuje Cię, że teraz możesz udać się do Mt.Silver. Mieszkają tam silne pokemony. Do jaskini udaj się z Viridian City, drogą prowadzącą do Wyżyny Indygo. Kiedy dotrzesz na miejsce, wejdź do środka Mt.Silver. Na najwyższym piętrze czeka na Ciebie pewien chłopiec. To Red- Champion Kanto. Zastanów się, czy chceż się z nim teraz zmierzyć. Jego pokemony są bardzo silne:
Pikachu- 81lv. Espeon-74lv. Snorlax-74lv. Blastoise- 77lv. Charizard- 77lv. Venusaur- 77lv.
Gdy uda Ci się go pokonać, zostaniesz nowym Championem Kanto!!! |
|